Witaj na moim blogu!

O autorce

Kliknij na zdjęcie, by dowiedzieć się więcej.

Współpraca

Kliknij na zdjęcie, by dowiedzieć się więcej.

Gdzie mnie znajdziesz?

Obserwuj bloga, by być na bieżąco ze wszystkimi postami!

Bezpieczeństwo na Star Stable i nie tylko


Kiedy gracie w Star Stable, jesteście odpowiedzialni za konto, które stworzyliście i którego używacie. 

Dlaczego nie powinniśmy dzielić się hasłem nawet z przyjaciółką?
 Odpowiedź jest prosta. Można znać kogoś całe życie, poznać go bardzo dobrze, ale tak na prawdę nie macie żadnej kontroli nad czynami danej osoby. Nie da się poznać drugiego człowieka do końca. Nawet jeśli się Wam tak wydaje. Zawsze może zrobić coś o co byście go nawet nie posądzali.

Jeżeli osoba, która używa Waszego konta:

1. Płaci, używając skradzionych informacji na temat transakcji;
Rozumiemy to jako używanie Waszej karty płatniczej. 

2. Dokona nieautoryzowanego przez Star Stable zwrotu płatności;
Dana osoba nie jest uprawiona do korzystania z żądanego zasobu (danej opcji).

3. Używa wulgarnego języka;

4. Lub narusza jakiekolwiek nasze zasady:
Samo dzielenie się dostępem do konta jest złamaniem zasady.

To Wasze konto zostanie zablokowane tymczasowo lub na stałe, zależy to od wykroczenia.


Aby zapewnić sobie bezpieczeństwo w sieci nie wystarczy zatajenie hasła, maila, danych do kont czy kart płatniczych. Powinno się chronić także dane osobowe (wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej). 

Star Stable prosi o kontakt, gdy:

1. Ktoś pyta o szczegóły Waszego konta;
2. Ktoś oferuje Wam kupno czegokolwiek;
3. Ktoś podaje się za Game Master (lub jego rodzinę) i twierdzi, że pracuje w Star Stable;
4*. I naszym zdaniem, gdy ktoś wyłudza od Was dane osobowe.

Jak ustawić dobre hasło?

Ważne jest, aby używać dużych i małych liter, a także cyfr. Wtedy hasło będzie trudne do odgadnięcia.

Przykłady:
nOmFU96A2
LoddUR82


Jakich haseł nie używać?


Przykładowe najpopularniejsze hasła według stron wyszukanych w Google:
123456789
123123
*imie.danej.osoby*123
qazxsw
*imie.danej.osoby*11
qwerty
polska
11111

Nigdy nie używajcie tego samego hasła do innych kont społecznościowych! 

Mocne hasło tyczy się nie tylko konta na Star Stable, ale też maila i wszystkich Waszych innych kont.

Jak zabezpieczyć Wasz mail?

Wiemy już jakie hasło ustawić, by było trudne do zgadnięcia. Co powinniśmy zrobić jeszcze?
Poczty oferują nam opcje typu:
Pomocniczy email
 Numer telefonu
Pytanie pomocnicze
Najlepiej, gdy wszystkie te opcje macie zapełnione.

 Co do samego pytania pomocniczego- odpowiedź na nie wcale nie musi być odpowiedzią na dane pytanie. Macie ją po prostu zapamiętać. Pytanie powinno być skomplikowane, odpowiedź na nie powinniście znać tylko Wy, jeśli faktycznie odpowiedź będzie zgodna z pytaniem, a nie randomową.

Kolejną ważną opcją jest wizytówka (przynajmniej na jednej z poczt, których ja używam tak to się nazywa). Wizytówka to nic innego jak strona, gdzie musicie uzupełnić informacje o sobie. Dostęp do nich ma tylko osoba znająca dane do poczty i Support poczty.


Wszystkie informacje muszą być prawdziwe!

Jeżeli podacie nieprawdziwe informacje, możecie mieć problem, gdy będziecie chcieli odzyskać pocztę poprzez telefoniczny kontakt (inaczej się poczty nie da odzyskać).
Odzyskiwanie konta polega na odpowiadaniu na pytania dotyczące konta, nie ma się czego bać 😊


Wróćmy do Star Stable.

Jest jeszcze kilka powszechnie wiadomych rzeczy, które powinny być i Wam znane:
1. Mail na danym koncie może być zmieniony tylko raz;
Jeśli czujecie, że coś jest nie tak i faktycznie chcecie skorzystać z tej opcji, napiszcie do Supportu. Powinniście dostać kilka pytań, na które będziecie musieli odpowiedzieć. Nie jest powiedziane, że Support musi zatwierdzić Waszą prośbę.
2. Jeśli Wasze konto zostanie wyczyszczone, możecie poprosić o przywrócenie stanu swojego konta (zwracają jedynie konie) do tego sprzed wyczyszczenia;
Z informacji zebranych do tej pory mogę stwierdzić, że opcja ta jest jednorazowa, dlatego warto najpierw upewnić się, że konto jest już w 100% bezpieczne, a dopiero później pisać do Supportu. Nie jest powiedziane, że Support musi zatwierdzić Waszą prośbę.
3. To Wy odpowiadacie za swoje konto. Nie powinniście winić Supportu za odrzucenie Waszej prośby o zmianę maila czy przywrócenie danych konta ze względu na włamanie itd.

Razem z Mel mamy nadzieję, że od teraz będziecie bardziej wyczuleni na swoje bezpieczeństwo w Star Stable jak i w sieci.

Źródło części informacji: KLIK 
Inne posty o bezpieczeństwie na SSO: KLIK  ||  KLIK
Najnowszy post dotyczący bezpieczeństwa na SSO: KLIK

7 komentarzy:

  1. Może dacie to też jako posta? C:< żeby wiekszosc ludzi zobaczyli :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o wyczyszczenie w tym sensie, że sprzedanie koni - przywrócić mogą raz na rok.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam !
    Czy zmieniajac haslo, strace wszystkie konie ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie stracisz koni.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ktoś włamał sie corce na kotok i srzedals wszystkie konie, a bylo ich sporo. Pisalam do nich ale dahej czekam na odpowiedź. Jak odzyskac konie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę powiedzieć córce, aby następnym razem nie dzieliła się danymi do konta. Kolejnym razem Support gry może nie zgodzić się na ich przywrócenie, ponieważ każdy z graczy ma możliwość poprosić o to tylko raz.
      Jeżeli w ciągu kilku dni nie pojawi się odpowiedź, można napisać ponownie. Musi Pani pamiętać, aby pisać do nich, będąc zalogowanym na koncie, na którym zostały sprzedane konie. W samym mailu powinno być krótkie wytłumaczenie sytuacji, można też napisać login konta. Dobrze by było, aby w mailu nie było większych błędów z pisowni, ponieważ jeden z pracowników prawdopodobnie ma problem z językiem polskim i wspomaga się tłumaczem.

      Dodatkowo, ważne jest, aby zmienić nie tylko hasło do konta w grze, ale i na powiązanym do niego mailu.

      Usuń

REGULAMIN KOMENTOWANIA

★ Szanuj innych ludzi
★ Staraj się używać zasad poprawnej polszczyzny
★ Nie spamuj, zapisuj wszystkie swoje myśli w 1-2 komentarzach