Nowości

Nowe strony na blogu: Zablokowane torby oraz tablice do rycia run

Zablokowane torby
Tablice do rycia run

Zapowiedzi

Grafika koncepcyjna czwartego Jeźdźca Ciemności

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Star Stable (@starstableonline)

Aktualizacje w grudniu

6 grudnia: Powrót Zimowej Wioski, zadania i nowy początek dla nowych graczy

13 grudnia: Nowe zimowe konie, zwierzaki i zadania

20 grudnia: Nowe konie shire oraz islandzki oraz zadania

27 grudnia: Impreza noworoczna i nowy tor skokowy

3 stycznia: Ostatni tydzień Zimowego Festiwalu i plan B dla osób, którym nie udało się zdobyć wszystkich nagród

Czytaj więcej

Konie ardeńskie zawitają na Jorvik w styczniu 2024 roku

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Star Stable (@starstableonline)

Nowe konie w Zimowej Wiosce: 13 grudnia

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Star Stable (@starstableonline)

Blog Star Stable

Listopadowy blog Star Stable: Zimowy Festiwal i Głuche Lasy

Wersja polska
Wersja angielska

Dołącz do pozostałych zaczytanych Jeźdźców Duszy!

Archiwum postów

Witaj w aplikacji, która pomoże Ci z ryciem run!

Wybierz rozmiar siatki, zaznacz na kamieniu runy, które chcesz zmodyfikować, klikając w odpowiednie kółka, a następnie wybierz zmianę, której chcesz dokonać.

Resetuj

Wybierz siatkę

3x3

4x4

5x5

Obracanie

Obróć w prawo o 90°

Obróć w lewo o 90°

Obróć o 180°

Odwracanie

Odwróć w pionie

Odwróć w poziomie

Przesuwanie o 1

Przesuń w dół o 1

Przesuń w górę o 1

Przesuń w lewo o 1

Przesuń w prawo o 1

Przesuwanie o 2

Przesuń w dół o 2

Przesuń w górę o 2

Przesuń w lewo o 2

Przesuń w prawo o 2

close
close
close
close
close
close
close
expand_circle_up
tune
tune
close

20 czerwca 2021

Witaj, Srebrna Polano!

calendar_month 20 czerwca 2021
 
Będące sercem aktualnej mapy Jorvik Miasteczko Srebrnej Polany dotychczas raczej nie zachęcało do odwiedzin w celu podziwiania tamtejszego piękna. Zważając jednak na to, że jest to główne miasteczko tak dużego i ważnego obszaru jak Srebrna Polana oraz że ze względu na swoją lokalizację, popularność i łatwy dojazd do większości miejsc, znajduje się w jego pobliżu jedna z najczęściej wybieranych stajni macierzystych, to przyszedł czas, by oddać temu miejscu należytą cześć i w końcu zająć się jego wizualną poprawą. Zapraszam na spacer po nowym miasteczku!

Powspominajmy

Myślę, że każdy z nas bardzo utrwalony w pamięci ma poprzedni wygląd MSP. Jest to pierwsze miejsce, które widzimy po wejściu na nowy obszar po kupnie Star Ridera. Ponadto często się tu uczęszcza, bo przebywa tu wiele osób, dużo graczy wybrało właśnie tutaj swoją stajnię oraz to tutaj mamy możliwość spotkania się w sali klubowej. Wspomnienia są więc raczej wciąż bardzo żywe, w każdym razie nie możemy przejść obojętnie obok starego wyglądu miasteczka, który tak długo nam służył. Być może ja sama lub ktoś z Was kiedyś tu wróci, by przypomnieć sobie stare czasy
Układ miasteczka nie zmieniał się w dużej mierze od 2011 roku, który był samym początkiem gry. MSP jest nawet pierwszym kadrem w pierwszym oficjalnym zwiastunie!
 



















Powrót do przyszłości

Możemy teraz przejść do dnia dzisiejszego, gdy stary wygląd miasteczka odszedł wraz z duchem przeszłości i został zastąpiony nowością od samych fundamentów - zmienił się styl budynków, układ, wielkość miasteczka. Wszystkie budynki znalazły się na większym obszarze, są rozstawione do tego stopnia, że okrążają nawet teren mistrzostw. 
 Dzięki takiemu rozstawieniu miasteczka, jest ono bardziej przestrzenne, domki mają swoje podwórka, którymi mogą cieszyć się ich mieszkańcy - co nie oznacza jednak, że nie znajdziemy tu przytulnych uliczek. Układ jest otwarty, co bardzo kontrastuje z poprzednio otoczonym murami miasteczkiem i do czego jak sądzę, wielu z nas musi się jeszcze przyzwyczaić. Ja na pewno. Najdziwniejsze jest spoglądanie z boku na Farmę Steve'a i zaczynające się zaraz MSP - liczę, że farma zostanie zaktualizowana jak najszybciej, bo kontrast jest ogromny i bardzo widać różnicę w tych dwóch obszarach. Wielu graczy wyraziło opinię, że woleliby poczekać na tę aktualizację, byleby tylko te dwa sąsiadujące ze sobą tereny były odnowione równocześnie, z czym muszę się zgodzić, choć nie traktuję tego jak ostatecznej oceny, bo nie jestem w stanie powiedzieć, jak wygląda planowanie i praca zespołu za kulisami.
 Centrum miasteczka to nieduży plac, na którym znajduje się fontanna, sklepy, poczta oraz oczywiście budynek burmistrza, a w nim sala klubowa. Wszystkie budynki są drewniane i zachowane w kolorystyce bordowej, beżowej, zielonej, niebieskiej (co bardzo przypomina mi skandynawskie domy), ale także i różowej. 
 
 

 


 
 




















 

 
 










 

 

 
 
 
Oczywiście jak przy każdym nowym terenie, zespół zadbał o realistyczność oraz większą ilość detali. Każdy rzemieślnik otrzymał na swoim podwórku odpowiednie stanowisko do pracy, znajdziemy też wiele innych dekoracji, które zapewne towarzyszą wielu z nas w naszych prawdziwych domach, w tym tak nieduże, ale cieszące oko przedmioty jak skrzynki na listy, porastające domy kwiaty czy serduszka wycięte w płocie. Na pochwałę zasługują także wyjątkowe oznaczenia sklepów, idealnie wpisujące się w styl miasteczka. Bardzo spodobało mi się to, jak możemy wchodzić w interakcje z wieloma rzeczami - możemy usiąść przy fontannie, na krzesłach przy domach i nawet na chuśtawce!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ktoś na swoim podwórku zdecydował się nawet na hodowanie kur
 
 
 
 


 








 
 
 Żaden detal nie został pominięty - przy ratuszu znajduje się też podjazd dla osób przemieszczających się na wózku bądź osób z dziećmi.
 
 









Najbardziej zaciekawiło mnie miejsce ze starymi, dość podniszczonymi murami, przy których znalazła się tajemnicza statua (nie wiem jak Wy, ale cieszę się, że ta pozostała w miasteczku). Ten obszar bardzo przypomina mi Opactwo Doyla, jednakże tutaj znalazły się także wyrastające przy cegłach róże oraz ławki, przy których można usiąść, co dodaje temu miejscu bardziej przytulnego uroku i sprawia, że staje się ono przyjemniejsze do spędzania tam czasu, zarówno samemu jak i ze znajomymi.
 
 
 


 


 
Są jednak chyba dwie rzeczy, których brakuje mi w nowej odsłonie miasteczka i są to dokładnie zaznaczone usługi dostępne w tym miejscu, jak np. notariusz, który znajduje się na uboczu i może być trudny do znalezienia, tak samo jak i mistrzyni klubów, oraz to, że listonosz nie ma już swojej poczty z ladą, tylko stoi przy jednym z domków.

"Skryty" notariusz

Teren wokół miasteczka także został zmieniony, gdyż przy wschodniej części Farmy Steve'a pojawił się padok z końmi. Droga pomiędzy Moorland a miasteczkiem również doczekała się lekkiej modernizacji, która przyniosła ze sobą m.in. większą ilość drzew. Jedna z głównych dróg została usunięta i zastąpiona piaszczystą, poboczną ścieżką (co nie zniechęciło auta Dark Core, by z niej korzystać).






 
 
Nie mogę sobie pozwolić na to, by zapomnieć o naszej ulubionej zegarmistrzyni Big Bonny oraz o zegarze będącym duchem tego miasteczka. Sam budynek z zegarem stał się wyższy i dlatego też bardziej widoczny z daleka. Wejście do niego znajduje się wciąż przy bocznej ścianie ratuszu, a wewnątrz na razie nic się nie zmieniło.
Big Bonny może jednak cieszyć się własnym stanowiskiem, które znajduje się na jej teraz o wiele obszerniejszym podwórku. Zresztą na pierwszy rzut oka widać, który dom należy właśnie do niej.





Na koniec chciałam pozdrowić dwie osoby: Elin Gianthouse i Selenę Jeweldotter, które udało mi się spotkać podczas mojej wieczornej eskapady po nowym miasteczku, oraz podziękować za podejście do mnie, by przeprowadzić choć krótką rozmowę. Uwielbiam to! ♥



Co Wy myślicie o nowym Miasteczku Srebrnej Polany? Czy macie jakieś zastrzeżenia? Ściskam Was (tym razem nie ciepło, bo przyszło lato i jest już na to o wiele za gorąco) ♥

9 komentarzy:

  1. Muszę przyznać, że na początku miasteczko sprawiało na mnie takie średnie wrażenie. Może to zabrzmi dziwnie, ale ja, już jako raczej dłużej grający gracz, dobrze znający i lubiący stare MSP, o dziwo, nie byłam jakoś bardzo zainteresowana tą aktualizacją i kiedy pierwszy raz rzuciłam okiem na nowe miasteczko uważałam, że ot, ładne, bardzo pozmieniane i przez to trochę dziwne. Jednak, kiedy dzień później miałam więcej czasu by przyjrzeć się miasteczku na spokojnie, wprost mnie oczarowało! To prawda i zgadzam się z niektórymi graczami, że MSP stało się praktycznie nowym miejscem, co jest pewną wadą, ale sądzę, że teraz jest o wiele lepszym miejscem - chce się w nim spędzać czas!
    Po pierwsze, klimat. Mi, jako osobie grającej w dzieciństwie w Stajnię Marzeń, zakręciła się w oku łezka, rozpoznając w MSP znajome mi rozstawienie budynków i rozszerzenie granic, bo teraz w mojej opinii przypomina prawdziwe wiejskie zwyczajne miasteczko.
    Oprócz tego, zachwyca ono liczbą szczegółów, które się tam znajdują. Wszystkie małe detale sprawiają, że aż się chce "zamieszkać" w tym miejscu wcześniej traktowanym raczej jako dobre geograficznie miejsce dla stajni macierzystej i jedno z centrum do chatu globalnego. Oglądając nowe MSP, nie mogłam się powstrzymać od wymyślania scenariuszy małych opowieści, które mogłyby się wydarzyć w miasteczku. Bawiące się dzieciaki, rozmyślania przy fontannie, rozmowy w różanym ogrodzie i spacery po rynku w ciepłe południa - czuję, że w MSP będzie się teraz działo dużo zabaw ;)
    Obecnie jedynymi wadami jest dla mnie brak przyzwyczajenia do tego jednocześnie rozszerzonego, ale i czasem zbyt zciśniętego ustawienia budynków, przez co na razie się często gubię, ale pewnie wkrótce się to zmieni. Brakuje mi też jakiejś kawiarni w miasteczku, najlepiej na rynku, ale możliwe, że jeszcze jej nie zauważyłam ;)
    Podsumowując, MSP obecnie jest zupełnie nowym miejscem i traci wizerunek starego centrum Srebrnej Polany, ale zyskuje według mnie opinię jednego z piękniejszych, swojskich i przytulnych miejsc na Jorviku, które teraz na pewno zyska więcej odwiedzających je graczy.
    Pozdrowienia dla Ciebie Melissa! <3
    - Nicole Diamondbook, Cookie Valley

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twój wyczerpujący komentarz, zawsze na nie czekam z niecierpliwością <3 Swoim opisem aż mnie wprowadziłaś w nastrój takiej opowieści, chętnie wzięłabym w takiej udział, bo brzmi jak sielankowe życie. Dużo graczy wspominało, że miasteczko kojarzy im się teraz z książkami autorstwa Astrid Lindgren, więc coś w tym jest. Chyba czas powrócić do lektury Dzieci z Bullerbyn :D Tak, kawiarni zdecydowanie brakuje! Nawet o tym nie pomysłałam. Uściski dla Ciebie <3

      Usuń
  2. Gdy dowiedziałam się o odnowieniu owego miasteczka byłam zachwycona.Od dawna uważałam, że dla tego terenu przydałoby się odnowienie, mimo iż teren należał do moich ulubionych. Jednak gdy zobaczyłam spoiler dostałam rozczarowania. Teren wygląda teraz zupełnie inaczej - jakby stworzyli totalnie nowy obszar, najbardziej brakuje mi jakiegoś ogrodzenia od fs, bo gdy tam jadę, wygląda to jakby te domy wyrosły z ziemi. Jednak jestem zachwycona grafiką tych domów - są przecudowne. Jestem jednak przeciw umieszczenia tych "ruin z kamieni", ktore stoją przy jednym z domów, bo na tym miasteczko traci klimat.

    Właświcie to nic więcej do napisania nie mam, życzę wszystkim, ktorzy dotarli do tego momentu miłego dnia/wieczoru/nocy.

    Ps. Przepraszam za literówki, ale moja klawiatura ostatnio wariuje...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi osobiście miasteczko się podoba, ale łatwo jest się zgubić. Jest ładne i zarazem OGROMNE. Takie duże, że nie znalazłam jeszcze huśtawek i piaskownicy. Jest bardzo zielono, naturalnie i przyjemnie. Tak przyjemne jak twoje posty! Gdybym miała oceniać miasteczko to daję 9/10!

    Pozdrawiam wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mel, mam pytanie. Kiedyś był tu taki post z zestawami ubrań dla konia i jeźdźca (było ich może z kilkanaście, w takich prostokątach z kolorowym tłem), ale teraz nie mogę go za nic znaleźć. Został usunięty czy coś?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jako osoba niesamowicie sentymentalna i przyzwyczajająca się do nawet błahych rzeczy jest mi bardzo ciężko pogodzić się z tą zmianą. Owszem, technicznie Miasteczko wygląda teraz pięknie, widać ogromny wkład grafików w detale, kolory i drobiazgi, których nie zauważymy na pierwszy rzut oka, a jednak są one by bardziej urzeczywistnić wygląd tego miejsca. W każdym razie to, jak bardzo jest ono odmienne od starego, dobrego, otoczonego murem Miasteczka bardzo mnie bije w oczy, ciągle się gubię i nie wiem gdzie co jest. Jak mówię- jest to piękna lokacja, ale nie jako zastępstwo poprzedniej mieścinki. Mam nadzieję, że da się jakoś zrozumieć moje zdanie na ten temat, bo nieco chaotycznie to opisałam. Pozdrawiam i życzę miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej mogła byś.mi pomóc bardziej wytłumaczyć bo mam teraz zadanie od ewergraya nie wiem jak się je piszę tego z Pandori u big bony i muszę znaleździ części do zegarka dla niego 2 znalazłam A trzeciego nie Mogę znaleździ wiesz może jak to zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć Melisso, jaki jest Twój obecny poziom na sso, jeżeli można spytać?

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż dziwię się, że to mówię ale kocham to nowe MSP :3 Jest cudowne i moim zdaniem lepsze niż stare, choć wygląda jak zupełnie inne miejsce. I tak tęsknię za starym ale w nowym jest więcej rzeczy do roboty i do patrzenia i to mi się podoba. Ale mam nadzieję że DUD oni nie ruszą.

    OdpowiedzUsuń

REGULAMIN KOMENTOWANIA

★ Szanuj innych ludzi
★ Staraj się używać zasad poprawnej polszczyzny
★ Nie spamuj, zapisuj wszystkie swoje myśli w 1-2 komentarzach