Nowości

Nowe strony na blogu: Zablokowane torby oraz tablice do rycia run

Zablokowane torby
Tablice do rycia run

Zapowiedzi

Grafika koncepcyjna czwartego Jeźdźca Ciemności

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Star Stable (@starstableonline)

Aktualizacje w grudniu

6 grudnia: Powrót Zimowej Wioski, zadania i nowy początek dla nowych graczy

13 grudnia: Nowe zimowe konie, zwierzaki i zadania

20 grudnia: Nowe konie shire oraz islandzki oraz zadania

27 grudnia: Impreza noworoczna i nowy tor skokowy

3 stycznia: Ostatni tydzień Zimowego Festiwalu i plan B dla osób, którym nie udało się zdobyć wszystkich nagród

Czytaj więcej

Konie ardeńskie zawitają na Jorvik w styczniu 2024 roku

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Star Stable (@starstableonline)

Nowe konie w Zimowej Wiosce: 13 grudnia

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Star Stable (@starstableonline)

Blog Star Stable

Listopadowy blog Star Stable: Zimowy Festiwal i Głuche Lasy

Wersja polska
Wersja angielska

Dołącz do pozostałych zaczytanych Jeźdźców Duszy!

Archiwum postów

Witaj w aplikacji, która pomoże Ci z ryciem run!

Wybierz rozmiar siatki, zaznacz na kamieniu runy, które chcesz zmodyfikować, klikając w odpowiednie kółka, a następnie wybierz zmianę, której chcesz dokonać.

Resetuj

Wybierz siatkę

3x3

4x4

5x5

Obracanie

Obróć w prawo o 90°

Obróć w lewo o 90°

Obróć o 180°

Odwracanie

Odwróć w pionie

Odwróć w poziomie

Przesuwanie o 1

Przesuń w dół o 1

Przesuń w górę o 1

Przesuń w lewo o 1

Przesuń w prawo o 1

Przesuwanie o 2

Przesuń w dół o 2

Przesuń w górę o 2

Przesuń w lewo o 2

Przesuń w prawo o 2

close
close
close
close
close
close
close
expand_circle_up
tune
tune
close

31 października 2020

Nawiedzony szlak

calendar_month 31 października 2020

 
Witajcie w tym wyjątkowym dniu!
 Pomyślałam, że jest to idealny czas, by poświęcić go na małą analizę Nawiedzonego Szlaku. Pomimo iż samo miejsce nie jest duże i jest nam dostępne już od dłuższego czasu, to przy okazji szlaku pojawiają się tu zmiany, które mają sprawić, że obszar jest przerażający, a sam szlak kryje w sobie naprawdę wiele tajemnic i zaskakujących niespodzianek. Poświęciłam naprawdę sporo czasu, by odkryć jak najwięcej z nich. Czy udało mi się znaleźć je wszystkie? W stu procentach nie! I to jest w tym najbardziej ekscytujące i sprawia, że jest to najciekawsza część tegorocznego Halloween.
Jeśli chcesz sama odnaleźć wszystkie niespodzianki na Nawiedzonym Szlaku, to nie wchodź w ten post!
 
Straszny krajobraz
 
Jak już wspominałam, regularny, przytulny krajobraz podczas strasznego szlaku zamienia się w miejsce przerażające i ciemne. 


Niektóre jego elementy zmieniają się z każdym naszym podejściem do szlaku. Znajdziemy tam m.in.
Świece, gdyż nic innego tak świetnie nie oddaje tajemniczego klimatu Halloween.
 


Pochodnie z niebieskim ogniem, które wskazują nam główną drogę.
 
 
Deszcz! Niestety na ogół taka zmiana pogody w grze pojawia się tylko w nielicznych momentach i jest obecna także na nawiedzonym szlaku.
Ogromne macki wydostające się z wody i porywające statki.





 
Bardzo duże szkielety.
 



Deski z różnymi strasznymi obrazami, które wyskakują przed nas, gdy się do nich zbliżymy.





Billboard, który niezwykle pasuje na tym szlaku.
 

Przerażające cmentarze.
 










Dość spore grzyby, które znikają, gdy się do nich zbliżymy.
 

Porastające cały las opętane dynie. Jedną z nich możemy nawet zabrać z nami na przejażdżkę!








 
Przerażające opowieści po zmroku
 
Jeśli jesteście tu już od dawna, możecie kojarzyć opowieści, którymi dzielą się z nami różni obozowicze tuż przy głównej drodze szlaku. Za każdym razem, gdy rozpoczynamy szlak od nowa, historia się zmienia. Zacytuję tutaj swoje tłumaczenia sprzed roku:
 
Krzyki w Mistfall


Wiele lat temu pewna leśnicza była uwięziona całkiem sama, daleko w górach, w wieży przeznaczonej do monitorowania, czy w lasach występują pożary. Legenda mówi, że kobieta ta oszalała, a gdy znaleźli ją inni leśniczy, było już za późno. Teraz jej duch nawiedza tamtejszą wieżę, a przerażające krzyki słychać w całym Mistfall aż do dnia dzisiejszego.
Najstraszniejsze jest jednak to, że drzwi wieży zamknięte były na klucz od środka. Nikt jednak nie wie, co było powodem, dla którego leśnicza zablokowała wejście. Być może okrążyły ją wilki lub... stworzenie o wiele większe i straszniejsze. Niektórzy pracownicy twierdzą, że widzieli niedźwiedzia wielkości konia rasy Shire włóczącego się po tamtejszych górach...
Jeśli staniesz na najwyższym klifie w Mistfall i poczekasz, aż wiart zawieje ze strony gór, usłyszysz płacz i histeryczny krzyk leśniczej, która osamotniona zginęła w wieży. Uważaj jednak, by sama nie stać się ofiarą...


Potwór z Doliny Dinozaurów


Na lodowatych terenach Doliny Dinozaurów czai się bestia, która zdołała przępędzić stamtąd wielu ludzi. W śniegu odnajdywano ślady stóp wielkości pnia drzewa, które prowadziły do wnętrz ciemnych i głębokich jaskiń. Nikt nie odważył się do nich wejść. Często ślady widoczne były również tuż przy Lodowym Portalu, jakby potwór przechadzał się tam i z powrotem. 
Niektórzy mówią, że to tylko niedźwiedź, ale czy niedźwiedź potrafi cisnąć głazem ze szczytu gór? Czy niedźwiedź zjadłby trzy konie naraz? To stworzenie nie jest niedźwiedziem, a żądnym krwi Yeti!
Yeti przemieszcza się pod spokojną taflą wody z zamarzniętego jeziora. Przebija się przez lód swoimi ogromnymi pazurami i wlecze swą zdobycz do lodowatej wody. 
Możesz uważać, że Yeti są nieszkodliwe, ale skoro ten stwór nie zrobi nikomu krzywdy, to czemu spowodował, że cała grupa ludzi uciekła ze swojej ukochanej doliny? Niewiele wiadomo o Kallterach, którzy żyli w Dolinie Dinozaurów, pewnego dnia po prostu opuścili swój ląd i zamknęli się za Lodowym Portalem. Do teraz odmawiają otwarcia bramy, cokolwiek widzieli w Dolinie Ukrytych Dinozaurów wystraszyło ich zbyt bardzo, by ryzykowali otwarciem dostępu do portalu.
Bądź więc ostrożna kierując się do Doliny Dinozaurów, bo czyha tam na Ciebie więcej zagrożeń, niż same burze śnieżne czy ogromny szkielet dinozaura...


Glue Man


Pewnej nocy, gdy na niebie widniał niebieski księżyc, a Jorvik pokryte było niebieską, księżycową poświatą, Glue Man wybudził się z głębokiego snu...
Niektórzy mówią, że to tylko folklor, kolejna straszna historyjka, która ma wytłumaczyć tajemnicze zaginięcia koni. Inni natomiast twierdzą, że kątem oka widzieli zbliżający się do nich cień.
Prawdą jest, że Glue Man istnieje i gdy tylko Cię zauważy, Twój koń jest w śmiertelnym niebezpieczeństwie.
Glue Man atakuje, gdy jesteś rozkojarzona. Pielęgnujesz swoje konie po ciężkim dniu, niczego się nie spodziewając, być może byłaś wcześniej na przejażdżce, bądź pracowałaś cały dzień... Jedno jest pewne, nie zdarzyło się nic niezwykłego poza pojawieniem się ogromnego, niebieskiego księżyca, który wisi teraz nisko na niebie. Ty jednak go nie zauważasz, bo znajdujesz się ukryta wewnątrz stajni, pozornie bezpieczna. Nucąc melodię, bierzesz się za codzienne czyszczenie kopyt swoich koni.
Być może zapomniałaś zamknąć na klucz drzwi do stajni, które właśnie uchyliły się pod wpływem delikatnego wiatru... Glue Man może poruszać się tylko przy świetle niebieskiego księżyca, a Ty właśnie zaprosiłaś go do środka. Do Twojej stajni zaczyna wpadać niepokojące światło księżyca, a on wchodzi razem z nim.
Od tego momentu nie możesz wyzbyć się uczucia, że ktoś Cię obserwuje. Zaraz... co to za hałas wydobywający się z korytarza? Włos jeży Ci się na głowie i przechodzi Cię dreszcz. Słyszysz kapanie. Kap kap kap. Rozglądasz się, patrzysz na lewo, na prawo, ale widzisz tylko pustą stajnię.
Chwileczkę... co to za kałuża na ziemi? Idziesz w stronę mokrej podłogi, sprawdzając co za podejrzana substancja tam leży. Jej struktura jest... klejąca, nie chce odczepić się od Twoich palców, nieważne jak bardzo próbujesz się jej pozbyć. Patrzysz na kałużę, w której widzisz swoje odbicie. Kap kap. Klej ląduje na Twoim ramieniu. W tym momencie w odbiciu zauważasz również jego... Glue Man wisi tuż nad Tobą, na suficie.
Schowaj się wśród siana, zaczekaj do rana, nie odzywaj się wcale, oczy miej otwarte stale! Nie spoglądaj jednak w oczy Glue Mana, gdyż jeśli to zrobisz, stanie się on czymś więcej, niż tylko tworem Twojej bujnej wyobraźni. Zabierze Twoje konie i zamieni ich kopyta w KLEJ!
Twoją jedyną nadzieją jest odczekanie do świtu, aż wstanie słońce i przyniesie ze sobą światło nowego dnia, a Glue Man powróci do cieni, by czekać na kolejny niebieski księżyc, kiedy będzie czas na jego kolejne żniwa.

 
 
Duchy
 
Jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych motywów, jeśli chodzi o przerażające miejsca, więc nie mogło zabraknąć go na halloweenowym szlaku! Spotkamy na nim bardzo wiele rodzajów zjaw, które wywołują w nas różne emocje, w tym nawet rozbawienie czy zachwyt!
 
Zacznę od mojego ulubionego, a zarazem najbardziej przerażającego dla mnie elementu. Możemy zauważyć go kierując się w lewą stronę (stojąc przodem do ogniska, przy którym siedzą postaci opowiadające straszne historie). Na kamiennym okręgu leży koń, który okrążony jest przez mnichów. W tle usłyszeć możemy dźwięki, które kojarzą nam się właśnie z takim motywem bractwa. Nie możemy się tym postaciom przyjrzeć bliżej, gdyż znikają od razu, gdy do nich podejdziemy. Za to wtedy czeka nas inna niespodzianka - ze środka kręgu wyłania się macka, którą po dialogach możemy zidentyfikować jakoby należała do samego Garnoka. Cała ta scenka przywodzi mi na myśl coś do czego nie chcą dopuścić Jeźdźcy Duszy, czyli do odwróconej ceremonii światła wykonanej w pomocy Jeźdźców Mroku, co umożliwiłoby uwolnienie Garnoka. Załączam film - koniecznie oglądajcie z dźwiękiem!
 
 

 Po pokazaniu się dużej macki możemy na nią kliknąć, by pokazał się dialog. Można się domyślać, że mówią one o Garnoku i panu Sandsie - zagubionym dzieciu.
 
 





Są też duchy, z którymi możemy wchodzić w interakcje. Z jednym z nich (oczekującym już pewnie od bardzo długiego czasu do toalety) możemy porozmawiać, możemy pogłaskać ducha świnki, sowy czy owieczki oraz zabrać z nami na przejażdżkę ducha osiołka.







Jak widać na załączonym zdjęciu, nie tylko istota żywa może być duchem!
 

W trakcie odbywania szlaku, udało mi się napotkać całą grupę ludzi-duchów, którzy wybrali się na wędrówkę w tych terenach.
 

Większość duchów jednak to takie, które znikają, gdy tylko się do nich zbliżymy. Są to zarówno ludzie, zwierzęta, jak i wspomniany wyżej powóz. Znalazły się tutaj też ciekawsze zjawy, jak jednorożec czy scena, w której dwójka ludzi jest okrążona przez wilki i zastanawia się nad skokiem w dół.







 Szept Aideen

Wąwóz znany Szaptem Aideen jest idealnym miejscem, gdzie mogą zamieszkać wszelakie przerażające zwierzęta, dlatego przejeżdżając przez niego miej oczy szeroko otwarte! Pojawia się też tutaj ostrzeżenie dla osób z arachnofobią. 
Gdy zmienia się goniące nas zwierzę, zmienia się też lekko wystrój wąwozu, więc upewnij się, że i na to zwrócisz uwagę!
Po wjeździe do Szeptu Aideen mogą nas gonić takie zwierzęta o nienaturalnie dużych rozmiarach:

Kot
 
 

Koty to dość... tajemnicze zwierzęta.
 
Wilk
 
 

Niedźwiedź
 



Pająk
 
 
 
 Scena niczym z Zakazanego Lasu z Harry'ego Pottera
 
Wąż
 



Nawiedzony most

Nawet jeśli zrezygnujemy z przejazdu przez Szept Aideen, który zapewne skończy się ucieczką przed wielkim zwierzem w panice, to nie uchroni nas to przed innymi niebezpieczeństwami.

Latające wokół mostu czarownice mogą zrobić Ci psikusa i rzucić w Ciebie usypiającą bombą. Zależy, od której strony wjeżdżasz na most...


Kule armatnie bądź kule ognia z dyni potrafią uprzykrzyć przejazd.



Czy potrafisz znaleźć odpowiedź na zagadki krasnoludka? Tylko to umożliwi Ci przejazd przez most pod okiem małego stworka. Uważaj, bo może zrzucić Cię z mostu!



 
 
 
Zwierzęta
 
Poza zwierzętami-duchami możemy spotkać też te żywe stworzenia, które niekoniecznie chcą nas złapać w Szepcie Aideen.
 
Kruki, które ze swoim krakaniem świetnie dopełniają mroczny i jesienny klimat szlaku.


 
Wilk - nie zbliżaj się, bo może zrobić Ci krzywdę!
 

Czarny kot, którego można pogłaskać. Salem na Was czeka, nie zapomnijcie go pogłaskać ♥

 
Wędrujące świetliki.
 

 
Przytulna jaskinia

Kojarzycie jaskinię przemytników, do której można dotrzeć zjeżdżająć z głównej drogi szlaku? Czekają tam na Ciebie wygodne siedzenia, by spędzić w tym miejscu trochę więcej czasu przy ciepłym palenisku.



Zdobycze

Na szlaku znajdziemy różne przedmioty, które możemy wsadzić do naszego inwentarza. Są to:
 
Przedmioty całkiem nieprzydatne - pestki dyni, świeca z czarnym płomieniem, prześcieradło itp. Raczej takie ciekawostki.
 

Proszki dla naszego startera, które zmieniają jego umaszczenie na przerażające.
Okruchy duszy, które możemy wymienić na prezenty w Twierdzy Galopującego.
 


Zadzwoń po podwózkę

Raczej ona po Ciebie nie przyjedzie, ale czeka Cię inna niespodzianka...


 
Znajome twarze
 
Poza wspomnianymi przeze mnie postaciami, które dzielą się z nami strasznymi opowieściami, na szlaku mamy okazję spotkać inne znane nam twarze!
 
James z Fortu Pinta w masce niezaktualizowanego jeszcze Jamesa. Jak to James, mówi o jorvickich shillingach...
 

Zagubiony w nawiedzonym lesie Błazen z cyrku, którego możemy zaprowadzić do Ydrisa.


 
Nagłe wypadki

Niektóre zagrożenia na szlaku są bardziej realne niż inne...

Przerwacające się drzewa.
 

Konary drzew pnące się do góry, które wyrastają nagle.
 

Jako iż jest to górski szlak, to nie jest niespodzianką, że spotkamy na nim lawiny kamieni. Gdy je napotkasz, lepiej poczekaj, aż one miną!



Wesołego Halloween StarFam! ♥ Pamiętajcie, że dziś niebieski księżyc - uważajcie na Glue Mana!
Do zobaczenia na szlaku.

11 komentarzy:

  1. Dzięki za wpis Mel! Byłam na tym szlaku wiele razy, a ni9ektóre z wymienionych rzeczy wciąż mi się nie przydarzyły! Muszę sobie zrobić maraton tego szlaku, nie ma co! xD
    Pozdrowionka!
    - Nicole Diamondbook, Cookie Valley

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wpis,,, trochę czasu się na tym szlaku już spędziło a jak widze to połowy atrakcji jeszcze mi sie nie trafiło,,,

    OdpowiedzUsuń
  3. ''które kojarzą nam się właśnie z takim motywem braterstwa''
    Słowo, którego szukasz, to ''bractwo''.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Mel! Wspaniały post. Dodam jeszcze kilka rzeczy: Ze zwierząt duchów możemy jeszcze spotkać ducha krówkę (którą możemy pogłaskać),

    Alexandra i Hannibala (jeden z nich chowa się w jaskinii z miejscem na odpoczynek, z dialogiem w stylu ,,Ćsii... Chowam się),

    Oraz rodzaj kamyka, który otrzymujemy po wyskoczeniu tego promyka? w lesie - można go sprzedać za 750 szylingów! Bo jak twierdzi opis - ten przedmiot do niczego się nie przyda, ale można go sprzedać w sklepie.

    Bardzo podobał mi się ten post, a przy okazji wyłapałaś kilka rzeczy których ja nie zauważyłam :) (mimo że na szlaku jestem kilka razy dziennie hihi)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post! Szkoda że mi nie spadły z nieba żadne prześcieradła. Ciekawe na szlaku było też to, że ponoć jak wchodziło się do tej jaskinii można tam było spotkać swoją własną postać. Mam nadzieję że za rok szlak powróci :D bo nie miałam na nim z połowy rzeczy które opisałaś w poście. Wszystkiego dobrego Mel i każdy kto to czyta 😀

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w jaskini spotkałam klona swojej postaci, (tak samo ubrany jak akurat moja postać tego dnia), który powiedział do mnie coś w stylu "wyglądasz znajomo."

    OdpowiedzUsuń
  7. Zauważyłam, że podczas opowiadania legendy o Glue Man przy ognisku, kiedy kamera była skierowana na naszą postać za nami stała mała dziewczynka. Ta sama, która była w naszej stajni podczas halloween w tamtym roku. Na następnej scenie zniknęła i podeszła do naszej postaci, lecz nic oprócz tego. W tle można też było usłyszeć, jak ta dziewzynka nuciła piosenkę ,,Glue Man,,.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja widziałam jeszcze dwie dziwne rzeczy:
    Po pierwsze bliźniaków z gospodarstwa Goldspur - jeden był na drodze do jaskini, a drugi w jaskini i mówił: "ćśś... ukrywam się" (co było dosyć creepy ;-;).

    A druga rzecz to megazajawka: widziałam RAPTORA, który szedł w nieokreślonym kierunku, a za nim podążały WILKI... Nie mogę się doczekać rozwinięcia tej historii, bo w sobótkę rok temu Lisa mówiła, że są plotki o Raptorze, który uciekł w góry i o wilkach właśnie. Próbowałam za nim iść, ale w końcu go zgubiłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej.Nigdy nie byłam na nawiedzonym szlaku gdyż gram od wakacji. Gdzie mg go znaleźć?

    OdpowiedzUsuń

REGULAMIN KOMENTOWANIA

★ Szanuj innych ludzi
★ Staraj się używać zasad poprawnej polszczyzny
★ Nie spamuj, zapisuj wszystkie swoje myśli w 1-2 komentarzach