tune
close
04 grudnia 2023
Listopadowy blog Star Stable: Zimowy Festiwal i Głuche Lasy
calendar_month
04 grudnia 2023
label
Kategoria:⠀
Nowości
Hej!
Wybaczcie za lekkie opóźnienie z publikacją listopadowego bloga Star Stable. Poświęciłam całą moją uwagę na realizację sporego projektu, którym okazała się aplikacja do pomocy z ryciem, ale jest już gotowa i oddana w Wasze ręce tutaj: link. Korzystajcie i dawajcie znać, jak Wam się podoba ♥
A teraz przejdźmy już do głównego bohatera posta, czyli listopadowego bloga!
Źródło tłumaczonego tekstu: link
★★★
Autorki: Anne Bullock (główna pisarka) i Emma Jerlin (młodsza projektantka)
Witajcie, drodzy jorviccy jeźdźcy! Anne i Em przybyły, aby podzielić się informacjami zza kulis na temat Festiwalu Zimowego 2023!
Przez wiele lat założeniem Zimowego Festiwalu było to, że powinien on zarówno mieć magiczny charakter, ale być też osadzony w realizmie. Wiem, wiem – prawdopodobnie już tego domyśliliście ze względu na całkowicie wiarygodne misje o Yeti i wszystkich ludzi jeżdżących na grzbietach dzikich zwierząt w zeszłym roku. W tym roku jednak postanowiliśmy oprzeć się głównie na magii – tej magii, która przemienia miejsca, doświadczenia, a może nawet stworzenia. Mamy nadzieję, że Was oczaruje.
Niektóre z tych aktywności w grze są inspirowane historiami naszych pięknych magicznych koni. Jest to niecodzienne, ponieważ w miarę rotacji koni powiązana rozgrywka może stać się nieistotna. Aby zapobiec problemowi, zadbaliśmy o to, aby rozgrywka uwzględniała też inne tematy, takie jak zabawy zimowe i magiczne aktywności, które zawsze będą ważne dla Zimowej Wioski.
W miarę upływu tygodni w wiosce będzie pojawiać się coraz więcej magicznych stworzeń i aktywności, a w zdobywania przez Was postępów w Zimowej Magii w celu zdobycia epickich nagród, wioska również będzie przybierała coraz magiczniejszy wygląd! Zespół wdrożył system narzędzi, takich jak filtry oraz zmiany materiałów i siatek, które będą uruchamiane podczas Twojej pracy nad przywróceniem magii w Wiosce. Zmiany te będą miały wpływ na środowisko i atmosferę w okolicy.
Niezależnie od tego, czy wpadniesz na krótką wizytę, czy na pięciogodzinną maraton zbierania Zimowej Magii, mamy nadzieję, że spodobają Ci się tegoroczne zabawy!
Zanim złożymy końcowy podpis pod tą częścią artykułu, chciałybyśmy podziękować wszystkim członkom naszego zespołu, którzy stworzyli rozgrywkę, grafikę otoczenia, zasoby graficzne, stworzenia i funkcje, a także narzędzia techniczne, dzięki którym cała gra działa!
Osoba autorska: Bretton Hamilton (główna osoba projektująca grę)
Przed tą lekturą upewnijcie się, że przeczytaliście już poprzednią analizę Głuchych Lasów w październikowym blogu.
Witajcie drodzy druidzi! Nazywam się Bretton Hamilton, Game Master Bee i jestem arcydruidzką osobą dyrektorską ds. projektowania tutaj w Star Stable. Mam nadzieję, że podobają Wam się pierwsze kroki na drodze do dołączenia do druidów oraz zharmonizowania się z Głuchymi Lasami! Dziś chcę zabrać Was w podróż, która pokaże, jak podeszliśmy do tematu Głuchych Lasów jako projektanci gier!
Zacznę najpierw od pytania od graczy często słyszanego przeze mnie na przestrzeni lat.
"Czym w ogóle JEST ten cały projektant gier?"
Projektant jest osobą, która rozwiązuje problemy! Projektanci grafiki rozwiązują problemy z grafiką, projektanci wnętrz rozwiązują problemy z meblami, farbą i światłem, a projektanci gier rozwiązują problemy z mechaniką gry!
To dobry punkt wyjścia, ale chcę przeprowadzić Was przez proces twórczy z punktu widzenia projektantów gier! Skąd czerpiemy pomysły? Dlaczego dokonujemy takich wyborów, jakich dokonujemy? Jak TY możesz stać się takim projektantem gier, jakiego Star Stable będzie chciało zatrudnić w przyszłości?
"Jakie problemy z Głuchymi Lasami próbowaliśmy rozwiązać?"
W ostatnich latach Star Stable włożyło więcej wysiłku w to, aby zawartość naszych festiwali była jak najbardziej zajmująca i przyjemna, a gracze na ogół naprawdę uwielbiają nasze święta! Jednak po zakończeniu festiwalu widzimy, że DUŻO graczy robi sobie przerwę i przestaje grać. Nasi długoletni gracze stopniowo zaczęli grać głównie w środy i tylko po to, aby wypróbować najnowszą zawartość. Aby rozwiązać ten problem, zdecydowaliśmy, że powinniśmy wydać stałe aktywności, które wprowadzą do gry ekscytującą i powtarzalną rozgrywkę, a jednocześnie tchną nowe życie w las będący ulubieńcem wśród fanów! W ten sposób narodził się pomysł na Głuche Lasy jako ulepszenie grafiki ORAZ rozgrywki. A co, jeśli możemy zapewnić graczom ekscytującą i znaczącą zabawę pomiędzy festiwalami! Czy możemy sprawić, że gracze będą cieszyć się grą tak bardzo, że będą chcieli logować się także w losowy wtorek, niezależnie od aktualizacji w danym tygodniu, aby biegać po Głuchych Lasach?
Jak w przypadku wszystkich ogromnych problemów, rozwiązanie tego konkretnego wiązało się z pojawieniem się innych niezliczonych wyzwań! Jak sprawić, by było to dla ludzi rozrywkowe? Jakie rodzaje nagród możemy zaoferować? Jak często gracze powinni otrzymywać nagrody? Nie mamy czasu na tworzenie zupełnie nowych koni do tej aktualizacji. Co możemy zrobić, aby rzucić nowe światło na niektóre klasyczne magiczne konie z poprzednich aktualizacji? Jak stworzyć treści, którymi będą zachwyceni nowi gracze ORAZ gracze z dłuższym stażem? Jak sprawić, że gracze powrócą do Głuchych Lasów, nawet po ukończeniu wszystkich Ścieżek?
Sprawdź, czy potrafisz dostrzec nasze odpowiedzi na te pytania podczas gry!
„To świetnie, ale nadal istnieją problemy z Głuchymi Lasami!?”
Haha, co do tego nie mam wątpliwości! Po raz pierwszy podjęliśmy próbę stworzenia czegoś tak ambitnego, by dodać to do gry na stałe. Głuche Lasy zawierają dwie całkiem nowe funkcje z puzzlami, nowy system Ścieżek i wiele więcej! W tych początkowych aktualizacjach Głuchych Lasów wciąż brakuje kilku rzeczy, które były zaplanowane w tym projekcie. Ogrodnictwo i rzemiosło zostały przeniesione na styczeń, by zespół mógł ze śmiałością wydać coś wysokiej jakości.
Każda Ścieżka została zaprojektowana z myślą o różnych graczach i rozwiązywaniu różnych problemów.
Ścieżka Kaprysu skupia się na tym, żeby szybka rozgrywka była ekscytująca, reagująca na czynności gracza i zaskakująca!
Ścieżka Runologii koncentruje się na oferowaniu wyzwań, tajemnic i zdobywaniu biegłości w aktywnościach.
Ścieżka Terry ma na celu zachęcenie graczy do powrotu do Głuchych Lasów! Dzięki tej ścieżce rośliny znalezione na całej mapie zyskają nową wartość, a ogród będzie nagradzał graczy rzadkimi roślinami za logowanie, a te przydadzą się do tworzenia przedmiotów, które będą przydatne dla graczy na każdym poziomie!
Pierwsze dwie ścieżki to podstawa Głuchych Lasów. Zdecydowaliśmy więc, że dodanie Ścieżki Terry już po Zimowym Festiwalu będzie miało sens, bo przypomni graczom, że w Głuchych Lasach wciąż jest wiele do zobaczenia, odkrycia i odblokowania.
„No cóż, to ma sens… Gdy mówisz w ten sposób, myślimy, że też moglibyśmy być całkiem niezłymi projektantami gier!”
Tak trzymajcie! Niektórzy z naszych najbardziej inspirujących projektantów rozpoczęli swoją podróż z nami jako gracze! Co roku przez jakiś okres czasu poszukujemy okazji, by rekrutować stażystów zajmujących się projektowaniem gier w szkołach! Nasze biuro mieści się w Sztokholmie w Szwecji, więc jeśli kiedykolwiek się tutaj znajdziecie i będziecie posiadać wykształcenie związane z grami, powinniście przyjść się z nami przywitać!
Przyszłość Star Stable wygląda obiecująco i wciąż potrzebujemy większej liczby genialnych twórców, którzy pomogliby nam stawić czoła trudnym i ekscytującym wyzwaniom! Jakie problemy najbardziej chcielibyście, abyśmy rozwiązali?
Mam nadzieję, że poczujecie całą tę miłość, którą włożyliśmy w Głuche Lasy. Będziemy publikować drobne aktualizacje, które zrównoważą nasz system Ścieżek, aby poprawić liczby, więc możecie spodziewać się poprawek w nadchodzących miesiącach, w trakcie których będziemy analizować nasze dane oraz opinie graczy.
Dziękujemy Wam wszystkim za dołączenie do tej podróży! Z dużą chęcią wysłuchamy, co myślicie o Głuchych Lasach. Wasze opinie i zaufanie pomogą nam uczynić Star Stable jak najlepszą grą!
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Dziękuje Mel że tłumaczysz na polski. Bardzo się przydaje
OdpowiedzUsuńNie mogę się doczekać Zimowej Wioski! Jest to zdecydowanie moja ulubiona rzecz w grze!
Dzięki Mel za tłumaczenie ^^
OdpowiedzUsuńCiepłe zimowe uściski!
- Nicole Diamondbook, Cookie Valley
Mel! Dzika teoria. Co do nowych zad fab !SPOILERY! to kiedys robilam jakas tam reputacje u mario z sklepem i musialam jezdzic i szukac ludzi ktorzy by sie nadawali jako pracownik sklepu. Jedna z zgłoszonych, Julie, opowiadała nam że nie ma doswiadczenia w sklepach ale wspinala sie na "Wulkan Garnoka" w 19-którymś roku, nie pamietam dokladnie. I teraz wracamy do nowych zad fab, kiedy to w krotkiej cut-scence Sands mowi ze otowrzy jakas tam brame i wypusci garnoka. Wiec-> co jesli kalltersi OKŁAMALI NAS że ich dom jest za lodowa brama? Co jesli tak naprawde kiedys to byl ich dom, ale cos sie stalo i..? Bo raczej Julie nie mogla by sie sama wspinac, bo przeciez tam jest mega goraco i wgl. Według mnie to wlasnie tam jest garnok, ale jak to sso, pewnie w ostatnim momencie zrobi spam jais bramek i brameczek i to bedzie ta brama XDD
OdpowiedzUsuń